Sprawy z zakresu: Działalności gospodarczej - wpis, zmiana wpisu, wykreślenia z ewidencji. - przyjmowanie wniosków, podań - obsługa Rady Gminy - rejestracja skarg i wniosków - biblioteka aktów prawnych, zbiór Dzienników Ustaw, Monitor Polski, rejestr aktów prawa miejscowego. Aby uzyskać wpis do ewidencji działalności gospodarczej należy: Ewidencji działalności gospodarczej osób fizycznych, którzy chcą rozpocząć działalność gospodarczą dokonuje się poprzez następujące procedury : 2. Wniosek o wpis do CEIDG może być również złożony w wybranym przez przedsiębiorcę Urzędzie Gminy: - osobiście lub - listem poleconym ( wówczas własnoręczność podpisu musi być potwierdzona przez notariusza). 2. wniosek może być wypełniony na stronie internetowej www.firma.gov.pl za pomocą kreatora, następnie należy go wydrukować i przynieś do gminy w celu zatwierdzenia wniosku, 3. przy złożeniu wniosku przedsiębiorca powinien posiadać dowód osobisty, 4. złożony wniosek w gminie zostaje przekształcony na formę dokumentu elektronicznego, opatrzony podpisem elektronicznym pracownika gminy i wysłany do CEIDG. 5. Po dokonaniu wpisu CEIDG przesyła odpowiednie dane zawarte we wniosku o wpis do właściwego Naczelnika Urzędu Skarbowego wskazanego przez przedsiębiorcę, Głównego Urzędu Statystycznego celem nadania numeru REGON( po odebranie numeru REGON w wersji papierowej można zgłosić się do Urzędu Statystycznego) i do Zakładu Ubezpieczeń Społecznych albo Kasy Rolniczego Ubezpieczenia Społecznego . 6. Przedsiębiorca po złożeniu wniosku o wpis do CEIDG otrzymuje dokument potwierdzający złożenie wniosku w gminie. 7. Pojawienie się wpisu na stronie internetowej CEIDG jest równoznaczne z formalnym zakończeniem procesu rejestracji działalności gospodarczej. 8. W ciągu 7 dni od daty rozpoczęcia działalności gospodarczej należy zgłosić się do oddziału ZUS lub KRUS ( wskazanym we wniosku) celem zgłoszenia do ubezpieczenia. 9. Przedsiębiorca nie otrzymuje zaświadczenia z gminy gdyż zgodnie z art.38 ust.4 ustawy o swobodzie działalności gospodarczej, zaświadczenie o wpisie do CEIDG ma formę dokumentu elektronicznego albo wydruku ze strony internetowej CEIDG. 1. zmianę wpisu – w terminie 7 dni od dnia zmiany danych powstałych po dniu dokonania wpisu do CEIDG. 2. Wykreślenia wpisu- w terminie 7 dni od dnia trwałego zaprzestania wykonywania działalności gospodarczej.
O ubieganie się o wydanie zezwolenia na sprzedaż napojów alkoholowych należy złożyć wniosek załączając następujące dokumenty: 1) Zaświadczenie o wpisie do ewidencji działalności gospodarczej lub odpis z rejestru przedsiębiorców, 2) Dokument potwierdzający tytuł prawny wnioskodawcy do lokalu stanowiącego punkt sprzedaży napojów alkoholowych, 3) Pisemną zgodę właściciela , zarządcy lub administratora budynku , jeżeli punkt sprzedaży będzie zlokalizowany w budynku mieszkalnym wielorodzinnym , 4) Decyzję właściwego państwowego inspektora sanitarnego o zatwierdzeniu zakładu , o której mowa w art. 65 ust.1 pkt 2 ustawy z dnia 25 sierpnia 2006 r .o bezpieczeństwie żywności i żywienia ( Dz.U. Nr 171, poz1225). Warunkiem prowadzenia sprzedaży napojów alkoholowych do spożycia w miejscu i poza miejscem sprzedaży jest: 1) posiadanie zezwolenia na sprzedaż napojów alkoholowych , 2) wniesienie opłaty za korzystanie z zezwoleń na sprzedaż napojów alkoholowych , 3) zaopatrywanie się w napoje alkoholowe u producentów przedsiębiorców posiadających odpowiednie zezwolenia na sprzedaż hurtową napojów alkoholowych, 4) w terminach do dnia 1 lutego, 1 czerwca, 1 października każdego roku kalendarzowego objętego zezwoleniem , okazanie przedsiębiorcy zaopatrującemu dany punkt sprzedaży napojów alkoholowych odpowiedniego zaświadczenia potwierdzającego dokonanie opłaty za korzystanie z zezwoleń na sprzedaż napojów alkoholowych , wydanego przez gminę. 5) Posiadanie tytułu prawnego do korzystania z lokalu , stanowiącego punkt sprzedaży, 6) Wykonywanie działalności gospodarczej w zakresie objętym zezwoleniem tylko przez przedsiębiorcę w nim oznaczonego i wyłącznie w miejscu wymienionym w zezwoleniu, 7) Zgłaszanie organowi zezwalającemu zmian stanu faktycznego i prawnego ,w stosunku do danych zawartych w zezwoleniu , w terminie 14 dni od dnia powstania zmiany. , 8) Prowadzenie sprzedaży w punkcie sprzedaży spełniającym wymogi określone przez radę gminy , na podstawie art. 12 ust.1 i 2 ustawy z dnia 26 października o wychowaniu w trzeźwości i przeciwdziałaniu narkomanii( Dz.U. z 2002 r Nr 147, poz 1231 z póżn. zm.), 9) Przestrzeganie innych zasad i warunków określonych przepisami prawa.
|
Informacja o zawieszeniu działalności gospodarczej |