Sprawy z zakresu:
Działalności gospodarczej - wpis, zmiana wpisu, wykreślenia z ewidencji.
- przyjmowanie wniosków, podań
- obsługa Rady Gminy
- rejestracja skarg i wniosków
- biblioteka aktów prawnych, zbiór Dzienników Ustaw, Monitor Polski, rejestr aktów prawa miejscowego.
Aby uzyskać wpis do ewidencji działalności gospodarczej należy:
Ewidencji działalności gospodarczej osób fizycznych, którzy chcą rozpocząć działalność gospodarczą dokonuje się poprzez następujące procedury :
1. osoba fizyczna składa wniosek o wpis do CEIDG za pośrednictwem formularza elektronicznego dostępnego na stronie internetowej CEIDG, w Biuletynie Informacji Publicznej Ministra właściwego do spraw gospodarki oraz za pośrednictwem elektronicznej platformy usług administracji publicznej e-PUAP). System teleinformatyczny CEIDG przesyła wnioskodawcy na wskazany adres poczty elektronicznej potwierdzenie złożenia wniosku.
2. Wniosek o wpis do CEIDG może być również złożony w wybranym przez przedsiębiorcę Urzędzie Gminy:
- osobiście lub
- listem poleconym ( wówczas własnoręczność podpisu musi być potwierdzona przez notariusza).
W przypadku złożenia wniosku o wpis do CEIDG w Urzędzie Gminy należy :
1. wypełnić wniosek pismem wyraźnym bez poprawek i skreśleń,
2. wniosek może być wypełniony na stronie internetowej www.firma.gov.pl za pomocą kreatora, następnie należy go wydrukować i przynieś do gminy w celu zatwierdzenia wniosku,
3. przy złożeniu wniosku przedsiębiorca powinien posiadać dowód osobisty,
4. złożony wniosek w gminie zostaje przekształcony na formę dokumentu elektronicznego, opatrzony podpisem elektronicznym pracownika gminy i wysłany do CEIDG.
5. Po dokonaniu wpisu CEIDG przesyła odpowiednie dane zawarte we wniosku o wpis do właściwego Naczelnika Urzędu Skarbowego wskazanego przez przedsiębiorcę, Głównego Urzędu Statystycznego celem nadania numeru REGON( po odebranie numeru REGON w wersji papierowej można zgłosić się do Urzędu Statystycznego) i do Zakładu Ubezpieczeń Społecznych albo Kasy Rolniczego Ubezpieczenia Społecznego .
6. Przedsiębiorca po złożeniu wniosku o wpis do CEIDG otrzymuje dokument potwierdzający złożenie wniosku w gminie.
7. Pojawienie się wpisu na stronie internetowej CEIDG jest równoznaczne z formalnym zakończeniem procesu rejestracji działalności gospodarczej.
8. W ciągu 7 dni od daty rozpoczęcia działalności gospodarczej należy zgłosić się do oddziału ZUS lub KRUS ( wskazanym we wniosku) celem zgłoszenia do ubezpieczenia.
9. Przedsiębiorca nie otrzymuje zaświadczenia z gminy gdyż zgodnie z art.38 ust.4 ustawy o swobodzie działalności gospodarczej, zaświadczenie o wpisie do CEIDG ma formę dokumentu elektronicznego albo wydruku ze strony internetowej CEIDG.
Przedsiębiorca jest zobowiązany złożyć wniosek o :
1. zmianę wpisu – w terminie 7 dni od dnia zmiany danych powstałych po dniu dokonania wpisu do CEIDG.
2. Wykreślenia wpisu- w terminie 7 dni od dnia trwałego zaprzestania wykonywania działalności gospodarczej.
Przedsiębiorca niezatrudniający pracowników może zawiesić wykonywanie działalności gospodarczej na okres od 30 dni do 24 miesięcy .
Procedury ewidencyjne w zakresie zmian we wpisie, zawieszeń i wznowień działalności gospodarczej oraz wykreśleń dokonywane są w ten sam sposób jak przy nowym wpisie- wszystkie wymienione czynności są dokonywane bezpłatnie.
O ubieganie się o wydanie zezwolenia na sprzedaż napojów alkoholowych należy złożyć wniosek załączając następujące dokumenty:
1) Zaświadczenie o wpisie do ewidencji działalności gospodarczej lub odpis z rejestru przedsiębiorców,
2) Dokument potwierdzający tytuł prawny wnioskodawcy do lokalu stanowiącego punkt sprzedaży napojów alkoholowych,
3) Pisemną zgodę właściciela , zarządcy lub administratora budynku , jeżeli punkt sprzedaży będzie zlokalizowany w budynku mieszkalnym wielorodzinnym ,
4) Decyzję właściwego państwowego inspektora sanitarnego o zatwierdzeniu zakładu , o której mowa w art. 65 ust.1 pkt 2 ustawy z dnia 25 sierpnia 2006 r .o bezpieczeństwie żywności i żywienia ( Dz.U. Nr 171, poz1225).
Warunkiem prowadzenia sprzedaży napojów alkoholowych do spożycia w miejscu i poza miejscem sprzedaży jest:
1) posiadanie zezwolenia na sprzedaż napojów alkoholowych ,
2) wniesienie opłaty za korzystanie z zezwoleń na sprzedaż napojów alkoholowych ,
3) zaopatrywanie się w napoje alkoholowe u producentów przedsiębiorców posiadających odpowiednie zezwolenia na sprzedaż hurtową napojów alkoholowych,
4) w terminach do dnia 1 lutego, 1 czerwca, 1 października każdego roku kalendarzowego objętego zezwoleniem , okazanie przedsiębiorcy zaopatrującemu dany punkt sprzedaży napojów alkoholowych odpowiedniego zaświadczenia potwierdzającego dokonanie opłaty za korzystanie z zezwoleń na sprzedaż napojów alkoholowych , wydanego przez gminę.
5) Posiadanie tytułu prawnego do korzystania z lokalu , stanowiącego punkt sprzedaży,
6) Wykonywanie działalności gospodarczej w zakresie objętym zezwoleniem tylko przez przedsiębiorcę w nim oznaczonego i wyłącznie w miejscu wymienionym w zezwoleniu,
7) Zgłaszanie organowi zezwalającemu zmian stanu faktycznego i prawnego ,w stosunku do danych zawartych w zezwoleniu , w terminie 14 dni od dnia powstania zmiany. ,
8) Prowadzenie sprzedaży w punkcie sprzedaży spełniającym wymogi określone przez radę gminy , na podstawie art. 12 ust.1 i 2 ustawy z dnia 26 października o wychowaniu w trzeźwości i przeciwdziałaniu narkomanii( Dz.U. z 2002 r Nr 147, poz 1231 z póżn. zm.),
9) Przestrzeganie innych zasad i warunków określonych przepisami prawa.
|